Voge SR1 GT 125 recenzia

Voge SR1 GT 125- Štýlový skúter do mesta

Voge SR1 GT 125- Štýlový skúter do mesta

Vyšiel z tovární, kde sa vyrábajú aj motory pre BMW. Je VOGE SR1 GT len čínska kópia, alebo plnohodnotný mestský skúter ?

Keď sa povie čínsky skúter, mnohí si predstavia lacný plastový stroj s nulovou životnosťou. Lenže značka VOGE – prémiová vetva čínskeho Loncin Motors – je niečo celkom iné. A model SR1 GT to potvrdzuje. V redakcii sme ho podrobili dôkladnému testu a porovnali s tradičnými menami ako Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 a SYM Jet X 125.


🏭 Kto je Loncin? A prečo by vás to malo zaujímať

Loncin Group je obrovský čínsky výrobca motoriek, skútrov, leteckých komponentov, ale aj motorov do kosačiek. Málokto vie, že dlhé roky dodáva motory pre niektoré modely BMW, konkrétne napríklad pre BMW G 310 R a G 310 GS. Práve tieto skúsenosti stál pri zrode prémiovej značky VOGE, ktorá cieli na náročných, ale aj bežných zákazníkov v Európe.

Čína alias Taiwan

Činske skútre vlastním prakticky od svojích 30 rokov. Teraz mám 50. Najprv to bola značka, ktorej meno si už nepamätám. Kvalita bola príšerná. Po roku som menil asi všetko od karburátora až po variátor.

Podstatnou zmenou však bola u mňa značka SYM. Vlastnil som od tejto činskej, alias taiwanskej firmy tri kusy. Najprv to bol SYM JET EURO X. Malý, praktický skúter do práce a späť. Slúžil mi skoro 5 rokov bez jedinej chybičky až nakoniec som mal menšiu nehodu pre ktorú sa mi ho neoplatilo opravovať. Opracovanie malo svoje chyby, ale aj vrzganie plastov, ktoré ma niekedy privádzalo do zúrivosti. Podstatnou zmenou bol SYM CROX.

Nárast kvality bol obrovský. Aj výkonovo, kedže sa jednalo o 125 cm3.Najazdil som na ňom skoro 20 000 km bez jedinej chybičky. Potom prišiel SYM JET 14 125 ABS. Kvalitou, výbavou a cenou predčil moje očakávania. Klobúk dole SYM !!!.

Môj kolega si však kúpil VOGE. Síce nie SRT1 GT, ale ADV . Párkrát som sa na ňom previezol a bol som milo prekvapený. Predný nastaviteľný štít, bezkľučové štartovanie, výborný displej a zopár drobností, ktoré ma za tú cenu prekvapili. Rozhodol som sa, že skúsim isť do VOGE SR1 GT. Najbližšia predajňa bola v Košiciach z názvom MOTOPRAVDA.

Vskutku zaujímavá predajňa.

Poďme však najpr ku špecifikácii

⚙️ Technické parametre VOGE SR1 GT 125

  • Motor: 124,9 cm³, kvapalinou chladený jednovalec
  • Výkon: 8,5 kW (11,6 k) pri 8500 ot./min
  • Krútiaci moment: 11 Nm
  • Hmotnosť: 136 kg
  • Spotreba: cca 2,1 – 2,8 l/100 km
  • Výbava: LED osvetlenie, ABS, LCD displej TFT, bezkľučove štartovanie(keyless), veľký úložný priestor 29 litrov, výstražný systém núdzového brzdenia EES,kamera s vlastným wifi, vystražné smerovky, usb port 5v 2A / typ A/, TCS
  • Kolesá: 14″ predné, 13″ zadné
  • Brzdy: vpredu dvojpiestkový strmeň, kotúč (ø 240 mm)
    Brzdy: vzadu jednopiestkový strmeň, kotúč (ø 220 mm)
  • Rozmery: Dlžka 1945 mm, šírka 740 mm, výška 1265 mm, sedadlo 775 mm
  • Nádrž: 8 l
  • F1-najväčšia prípustna hmotnosť: 307 kg

Ku špecifikácií mám pár výhrad .Hlavne ku špecifikácii na českých a slovenských oficialných stránkach dovozcu.

Je tam niekoľko nepresností. Hlavne, čo sa týka pripojenia. Tento typ nemá pripojenie Bluetooth. A zabudnite na navigáciu a podobné vecičky. Neviem, či dovozca iba nechtiac skopíroval činsky manuál bez kontroly, ale pripojenie bluetooth tu nie je. Iba wifi. Skúter má vlasnú wifi sieť, ktorou sa pripojíte a cez apku môžete sledovať záznamy s kamery. V manuáli je názov BOSHI. Túto apku neodporúčam. Radšej si stiahnite oficialnú apku VOGE GLOBAL.

Je viac kompatibilná, prehľadná a rýchlejšia. Cez apku si môžete sledovať vaše jazdy a stiahnuť videa z prednej kamerky v kvalite full HD. Kvalita je výborná. Apka VOGE Global umožňuje stiahnuť aj navigáciu do mobilu, ktorá je však platená.

🧭 Jazda: Stabilita a komfort

SR1 GT je navrhnutý ako mestský skúter s nádychom „GT“ komfortu. Sedí sa pohodlne, riadenie je pokojné a v zákrutách stabilné. Ja osobne mám výšku 186 cm a nemal som žiaden problém s miestom pred nohami. Vďaka vyššiemu posedu a širšiemu štítu pôsobí väčšie než bežné 125-ky. Chválim jednoznačne predný štít. Oproti Nmax a PCX je rozdiel skutočne cítit. Pri posede je prúdenie vzduchu optimálne. Tak isto som bol viac chráneny v oblasti nôh. Odpruženie je naladené komfortne, aj keď trocha do tvrda. Brzdy sú v pohode a na kubatúru 125 cm3 stačia plnohodnotne.


🧳 Výbava: Prekvapivo bohatá

VOGE nešetrí na výbave. Bezklúčové štartovanie, podsedadlový priestor 29 litrov na jednu integrálnu helmu / veľkosť S /. Síce sa tam vojde iba veľkosť S a to iba smerom nahor, ale ok. Odkladací priestor je delený, akoby na dva priestory. V predu máme odkladaciu skrinku, ktorá žiaľ nie je uzamykateľná. Zaujala ma malá vecička na tejto skrinke a tou je káblik umiestený v strede. Po jeho vytiahnutí môžete kábel z usb portu prestrčiť cez dierku v ktorej bol káblik a rovno nabíjať telefón bez toho, aby ste mali otvorenú skrinku. Dobrý nápad.

Je tu plnohodnotný LCD displej, USB-port typu A a LED svetlá vpredu aj vzadu sú súčasťou štandardu. Displej zobrazuje otačky, rýchlosť, teplotu motora, stav benzínu v nádrži, hodiny,trip, priemernú spotrebu a celkový počet kilometrov. V tejto cene niečo okolo 3000 eur je to super. Je tu samozrejme ABS a TCS. Spomeniem ešte systém núdzového brzdenia EES. Pri prudšom zabrzdení skúter rozsvieti okrem brzdových aj vystražné smerovky.

Inak k tým smerovkám. Pri prepínaní nevydávajú žiaden zvuk, alebo pípanie. Najprv som si myslel, že je to nejaká porucha, ale podľa výrobcu smerovky nevydávajú žiadne zvukové upozornenia, alebo pípanie. Toto hodnotím, ako poriadny fail. Takže, ak odbočujete, dávajte si veľký pozor, aby ste smerovku vypli.

Z výbavy je tu ešte full hd kamera, ktorá sa automaticky spúšťa pri zapnutí motora. Video s kamerky je aj so zvukom. Kvalitu hodnotím, ako výbornú na svoju triedu. Aj keď úprimne prístup kam dávate micro sd kartu je ukrytý tak, že prídete o nervy. Neviem, kto toto vymyslel , umiestniť modul vedľa baterie, kde je dosť málo priestoru. Je tam zlý pristup, ale nejak sa mi to po 15 minútách podarilo.


🧳 Výbava: Motor a výkon

Poďme nakoniec k výkonu. 8,5 kw nie je veľa ani málo. Oproti konkurencii je to málo. Veď napr. Sym jet X má 9,3 kw, alebo Yamaha Nmax 9kw. Podobne je na tom aj Honda PCX o výkone 9,2 kw. Úprimne,som jazdil na všetkých spomínaných mašinkách a nejaký markatný rozdiel som nezaznamenal. Mám aj pocit, že Voge má nejak inak sprevodovaný systém.

Zaberá viac na začiatku cca v strede už trocha stráca dych oproti PCX,Yamaha,SYM. Motor je tichý a pri štartovaný skoro vôbec nepočuť štartér. Nič netrasie, nevrzgá. Ako som spomínal jazdné vlastnosti sú dobré a podvozok je ladený viac do tvrda. Nádrž má veľkost 8 litrov. Na jednu nádrž som najazdil okolo 310-320 km. Veľa záleži na štyĺe jazdy. Na prístrojovke máte aj údaj o priemernej spotrebe. Celkovo motor a výkon hodnotím celkom dobre až prémiovo. Skúter chytá veľmi dobre tak verím, že to aj vydrží. Skúter ma štandart EURO5. Skúšal som aj maximálnu rýchlosť, ktorá bola na rovnej vozovke okolo 105 km.


Záver

Ako by som zhodnotil skúter Voge SR1 GT ? Na svoju triedu má výbornú výbavu, jazdné vlastnosti a celkom dobrú spotrebu. Chválim predný štít, odkladacie priestory a predný displej. Za cenu okolo 3000 eur je to celkom fajn.

Sú tu však malé mínusy, ktoré je ťažko odpustiť. Zvukový signál smeroviek nevydáva žiaden zvukový signál plus je tu niekoľko nepresnosti od distribútora Voge,ako bluetooth, navigácia, ktorá tam jednoducho chýba. Je tu aj otázka servisu, ktorý nie je až tak rozširený, ako má Yamaha, Honda,ale aj SYM. Každým rokom však pribúdajú,ako huby po ďaždi. Tak uvidíme,ako sa bude dariť tejto značke na Slovensku.

Výraznym benefitom je aj záruka, ktorú Voge ponúka na 4 roky bez ohľadu koľko km najazdíte.

Zastúpenie na Slovensku GOREX.SK

🔍 Kľúčové rozdiely a výhody

Honda PCX 125 (2025)

  • Výkon a efektivita: Výborný výkon v triede (12,5 PS) a najnižšia spotreba (2,1 l/100 km).
  • Technológie: Štart-stop systém, kontrola trakcie (HSTC), Smartkey a v DX verzii 5″ TFT displej s Honda RoadSync.,Euro 5, bezkĺučove štartovanie.
  • Výkon: 9.2 kw
  • Praktickosť: Najväčší úložný priestor (30,4 l).
  • Výška sedadla: 763 mm
  • Cena: 3690 eur. Konkurenčná cena vzhľadom na výbavu.

SYM Jet 14 EVO

  • Dizajn a komfort: Moderný dizajn, rovná podlaha a pohodlný posed aj pre výšku nad 2 m.
  • Úložný priestor: Veľký priestor pod sedadlom (28 l).
  • Technológie: Led svetla, LCD displej,uchytenie motora ALEH, 14 palcové disky,ABS,Euro 5
  • Výkon: 9,3 kw
  • Výška sedadla: 790 mm
  • Cena: 3099 eur

SYM Jet X 125

  • Výbava: Bezkľúčové štartovanie, full LED osvetlenie a LCD displej.
  • Dizajn: Športový vzhľad a kvalitné spracovanie.
  • Výkon: 9.3 kw
  • Výška sedadla: 780 mm
  • Cena: 3199 eur

Yamaha NMAX 125 (2025)

  • Technológie: Trakčná kontrola (TCS), štart-stop systém, Smartkey a v Tech Max verzii 4,2″ TFT displej s navigáciou Garmin, bezkľučove štartovanie.
  • Dizajn: Moderný vzhľad a kvalitné materiály.
  • Výkon: 9,0 kw
  • Cena: 3390 eur
  • Výška sedadla: 770 mm
  • Spotreba: Veľmi nízka spotreba paliva (2,2 l/100 km)

VOGE SR1 125i GT (2025)

  • Technológie: 7″ TFT displej s wifi , kontrola trakcie (TCS), výstražný systém núdzového brzdenia (ESS) a bezkľúčové štartovanie.
  • Úložný priestor: Veľký priestor pod sedadlom (29 l).
  • Výkon: 8,5 kw
  • Výška sedadla: 775 mm
  • Záruka: 4-ročná záruka bez obmedzenia kilometrov.

Please follow and like us:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *